Els reptes dels Mitjans de comunicació al Baix Llobregat


Comparteix a la teva xarxa
FacebookTwitterWhatsAppLinkedInGoogle+Compartir

IMG-20160524-WA0014Ahir, 23 de maig es va celebrar, al Centre d’Estudis Comarcals del Baix Llobregat, una taula rodona per debatre entorn el present i futur dels mitjans de comunicació a la Comarca. Hi van participar la consellera del Consell Audiovisual de Catalunya (CAC), Carme Figueras; el director d’ETV, Frederic Cano; el director del diari El Llobregat, Imanol Crespo, i la periodista i locutora de Ràdio Sant Feliu, Sílvia Guillén. El debat el va moderar la també periodista Montse Zapata.
A més dels convidats a la taula, hi van assistir professionals de diversos mitjans de comunicació en una fila zero que, al final de la sessió, també va fer interessants aportacions a la realitat del periodisme que es fa a la comarca. La Presidenta del CECBLL, Conxita Sánchez, va obrir la sessió emmarcant-la dins les activitats, xerrades i debats que s’estan duent a terme en el territori sota el títol EL Baix Llobregat a Debat i que es tancarà en el Congrés que es celebrarà el dies 8 i 9 de juliol d’enguany.

 

11 Reflexions per afrontar els reptes dels mitjans de comunicació del Baix Llobregat

Aquestes són algunes de les reflexions que es van plantejar durant la taula rodona:

  1. IMG-20160524-WA0001Els mitjans de comunicació de la comarca s’enfronten a una manca de sentiment de pertinença al Baix Llobregat.
  2. El nostre territori és plural i aquesta pluralitat és el que fa que el Baix Llobregat sigui singular.
  3. Cal construir una gran plataforma comunicativa comarcal: al Baix Llobregat hi ha un gran conglomerat de mitjans de comunicació, però manca un diari o mitjà de comunicació de referència comarcal.
  4. Els mitjans pateixen un excessiu “esperit” local per sobre de l’esperit comarcal.
  5. Informativament, els mitjans locals estan supeditats a la gran capital (Barcelona).
  6. S’ha de posar en valor el periodisme local i comarcal, el periodisme de proximitat.
  7. Cal trobar la fórmula per a que la informació local esdevingui d’interès comarcal.
  8. S’ha de recuperar l’essència de la ràdio local: la proximitat que ofereix la ràdio cap altre mitjà la pot donar.
  9. Un mitjà de comunicació públic ha de ser garantia de pluralitat: les emissores de ràdio local tenen més influència en la ciutadania i són més plurals que els butlletins municipals.
  10. Les xarxes socials han estat un revulsiu pels mitjans de comunicació: cal aprofitar les seves avantatges i ser curós a l’hora de destriar la informació que hi apareix.
  11. La independència econòmica dels mitjans locals és garantia d’independència informativa.

Durant la taula rodona i posterior debat, ETV va emetre en directe per e-ràdio a la TDT i per streaming a la seva pàgina web. A més, la tertúlia també es va poder veure en directe gràcies a Tele Estudi, que va fer un Periscope. La sessió es va tancar amb la intervenció de l’alcalde de Sant Feliu de Llobregat, Jordi San José, que va valorar molt positivament la feina que es fa des del Centre d’Estudis Comarcals del Baix Llobregat.

Leave a comment

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *