La mobilitat de les persones al Baix Llobregat


Comparteix a la teva xarxa
FacebookTwitterWhatsAppLinkedInGoogle+Compartir

mobilitat persones baix1Aquest dimecres 11 d’abril s’ha celebrat a la Federació Obrera de Molins de Rei, la taula rodona “La mobilitat de les persones al Baix Llobregat” dins del marc del Congrés el Baix Llobregat a Debat, que està impulsant el Centre d’Estudis Comarcals. A l’acte hi van assistir una cinquantena de persones.

 

La taula, moderada per Josep Maria Camós, economista, estava composada per quatre persones més relacionades amb la mobilitat:
La Maite Pérez, cap del Departament de Mobilitat de l’IERMB que ens va parlar del dret a la mobilitat com a factor de cohesió social.
En Manel Ferri, expert en mobilitat. Actualment desenvolupa la seva tasca a la Diputació de Barcelona. Anteriorment va ser responsable de mobilitat a la secretaria de Medi Ambient de CCOO. Va parlar de la contribució de la mobilitat sostenible a la creació d’ocupació.
En Ricard Riol, president de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic, ens va oferir una panoràmica de la mobilitat a la comarca, en particular del transport públic, fent esment de quins son els principals conflictes.

 

Algunes conclusions extretes d’aquestes intervencions van ser les següents:

 

  • mobilitat persones baix3L’accessibilitat de les persones als béns, als serveis, al treball i a tots els espais de sociabilitat és un factor essencial de cohesió. En aquest sentit, una bona oferta de transport públic adequada a les necessitats de la població, és un factor de cohesió.

  • També es va concloure que, El Baix Llobregat està fortament condicionat, per bé i per mal, per la realitat metropolitana i sobre tot, per la proximitat a la ciutat de Barcelona. Per aquest motiu, el territori està ocupat intensivament per infraestructures de mobilitat de tot tipus i en canvi la mobilitat de les persones no està suficientment resolta.

    Podem dir que es disposa d’una oferta raonable pel que fa als eixos que connecten amb Barcelona, però no tenim garantida la connectivitat entre municipis, sobre tot quan es tracta de connectar una banda i l’altra del riu.

  • mobilitat persones baix2Massa sovint s’ha centrat l’anàlisi dels problemes de mobilitat i les seves solucions en les infraestructures. En el passat es va fer un gran esforç en planificar infraestructures finançades amb un fort endeutament per a la propera generació, però aquest esforç no s’ha traduït en una milloraignificativa de la mobilitat a la comarca. Amb l’arribada de la crisi, la situació s’agreuja: obres a mig fer, terminis d’execució inacabables, baixa inversió en la modernització de xarxes ferroviàries i dèficit creixent del sistema de transport públic. Tot això sense haver aconseguit modificar substancialment un model de mobilitat basat en el vehicle privat, inadequat a les necessitats del conjunt de la població i amb grans costos econòmics i ambientals.

 

Leave a comment

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *